mandag den 9. april 2012

Slutter påsken med American Pie og kokosolie




.. og øv, jeg kunne godt have brugt et par fridage dage mere!
Men jeg har haft en super lækker lille ferie. Har haft tid til at være sammen med mine veninder, byture, min familie, shopping, fået sorteret og ryddet en masse op, og sluttede i dag ferien med en tur i biografen for at se den nye American Pie. Den kan stærkt anbefales, den var kanon god!


Så er det tilbage til hverdagen i morgen.. Tilbage til arbejde, motion og den sunde kost. Normalt spiser jeg sundt, da jeg for ikke længe siden fik lagt en kostplan. Jeg har dog ladt mig snyde en smule i disse dage. Det skal man have lov til nogle gange, ellers går man simpelthen død i frugt og salat! .. og så skal jeg til at spare! Har brugt SÅ mange penge de sidste par dage, på mad, hygge og ikke mindst tøj, sko og accessories! Så slut prut. Nu skal der spares. 


Jeg håber, I alle sammen har haft en lækker påske!






I får lige endnu et lille tip
Måske har I hørt om det. Kokosolie er ikke kun godt og sundt at stege sine madvarer i, men for nogle hårtyper, er det en rigtig lækker hårkur! Det giver håret masser af fugt og pleje. Men det skal bruges ordentligt, for det er noget fedtet stads. Jeg plejer at bruge det på denne måde:


- Om aftnen tager jeg en passende mængde kokosolie, og putter i håret - og det skal i hele håret, men især i spidserne.
- Sætter håret op, putter en plastikpose om håret, og laver en turban med et håndlæde.
- Så sover jeg med dette i - det er en god idé at lægge noget over sin hovedpude, da håndklædet og posen på håret nemt kan falde ud når man sover, og så får man altså en rigtig fedtet pude.


- Dagen efter, når jeg skal i bad, masserer jeg shampoo i håret, INDEN jeg går ind i badet.
- Derefter skyller jeg håret, og vasker det én til to gange. Hvis du ikke vasker hår ofte, så vent med at lave denne kur, til den dag du har planlagt at vaske hår. Der er ingen grund til at bruge ekstra hårvask på dette :-)


Og husk at få det ordentligt ud, ellers ender du op med nogle slaskede lokker :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar